MENI

Anđelina Džoli odstranila obe dojke!


Američka glumica Anđelina Džoli izjavila da se podvrgla dvostrukoj mastektomiji kako bi otklonila rizik da oboli od raka dojke ili jajnika.



Dok su se svetski tabloidi takmičili u tome da objave kad će biti to famozno venčanje holivudskog para - Anđelina Džoli i Bred Pit - nisu ni mogli da naslute da se dešava jedna mnogo važnija i ozbiljnija stvar od te.

Prelepa glumica (36), san mnogih muškaraca na planeti, podvrgla se operaciji odstranjivanja obe dojke, jer je postojala velika mogućnost da dobije rak.

U tekstu "Moj medicinski izbor", obavljenom danas u "Njujork tajmsu", glumica i majka šestoro dece navela je da se podvrgla operaciji odstranjivanja obe dojke zato što je imala genetsku predispoziciju da oboli od raka.

Analizama DNK je utvrđeno da glumica nosi mutirani gen BRCA1 i da je pre operacije postojao rizik od 87 odsto da oboli od raka dojke a 50 odsto od raka jajnika.

Majka Anđeline Džoli od kancera je umrla u 56. godini, posle desetogodišnje borbe sa bolešću.

"Kada sam saznala kakva je situacija, odlučila sam da maksimalno smanjim rizik. Odlučila sam da se preventivno podvrgnem dvostrukoj mastektomiji", napisala je Džoli.

Glumica je u februaru počela pripreme za operaciju, koje su trajale do kraja aprila. Podvrgla se osmočasovnoj operaciji odstranjivanja 16. februara, a proces je kompletiran 20. aprila, kada su joj ugrađeni implantati, da bi zadržala figuru. Sada je rizik da oboli od raka svega pet odsto, pošto je ranim otkrivanjem genetske mutacije moguće sprečiti razvoj kancera.

Ona je rekla da je počela sa grudima zato što je rizik bio veći i zato što je operacija jajnika složenija.

Džoli, koja sa glumcem Bredom Pitom ima šestoro dece, od kojih je troje biološko a troje usvojeno, navela je da njena deca sada nemaju razloga da se plaše da će je izgubiti zbog raka dojke.

Glumica je u tekstu navela je i da se "oseća snažnije zbog svog izbora koji ni na koji način ne umanjuje njenu ženstvenost" i dodala da se nada da će njeno iskustvo koristiti drugim ženama.

"Želela sam sve ovo da podelim sa vama, kako bih ostalim ženama rekla da mastektomija nije laka, ali i da sam srećna što sam donela takvu odluku. Šanse da sada obolim od raka umanjene su sa 87 na samo pet odsto i ne moram da živim u strahu da će moja deca ostati bez majke", napisala je Anđelina Džoli.

Posebno se zahvalila svom partneru na ljubavi i podršci.

"Presrećna sam što imam takvog partnera pored sebe kakav je Bred. Pun je ljubavi, pažnje i podrške. Zato oni koji imaju supruge ili devojke koje prolaze kroz ovo, neka znaju da im je vaša podrška neophodna. Bred je bio u bolnici sve vreme dok sam bila tamo, nije propustio ni sekund operacije. Uprkos ovoj teškoj odluci, nalazili smo trenutke da se smejemo. Znam da je ovo ispravna odluka za našu porodicu i verovala sam da će nas sve ovo još više zbližiti. Tako je i bilo".

Нема коментара:

Постави коментар