MENI

Šta donosi novi pravilnik o osposobljavanju kandidata za vozače

U ponoć stupa na snagu pravilnik o osposobljavanju kandidata za vozače. Više od 900 auto-škola još danas može da podnese zahtev za dobijanje dozvole za rad. Vlasnici auto-škola tvrde da će novi pravilnik o uslovima koje moraju da ispune zaustaviti obuku vozača, MUP ih optužuje za opstrukciju i uzvraća da su imali dovoljno vremena da se pripreme za nova pravila.

Ukoliko danas ne polože vožnju, kandidati za vozačku dozvolu moraće da sačekaju između 30 i 60 dana, koliko traje rok da auto-škole koje su podnele zahtev dobiju dozvolu za rad. U auto-školama kažu da nemaju ništa protiv reforme, da su spremni na saradnju, ali i da zahtevi moraju da budu realni.

"Ako imamo i najbolje uslove, a loše radimo, mi možemo imati najbolje meso, a ipak napraviti loš ručak, ne možemo ih na taj način deliti. Sistemski problem je u tome što problem regulisanja obuke treba da radi jedna institucija i ona odgovara za sve. Ovako je to razbijeno na više institucija, one međusobno treba to da iskoordiniraju i oni su produžavali rokove, za koje se nisu morali obavezivati, a to je takođe problem. Ne treba reći do tada i tada, nego 'kad to uradimo, onda ćemo reći koji je rok", kaže Milomir Veselinović, predsednik Privredne komore auto-škola Srbije.

U MUP, međutim, auto-škole optužuju za opstrukciju i tvrde da su imale dovoljno vremena da se pripeme. Policija navodi i da je od oktobra prošle do avgusta ove godine samo jedna auto-škola podnela zahtev za dobijanje dozvole. U ovom trenutku zahteve je podnelo već 30 škola.

Učionica od najmanje 25 kvadrata, kancelarija za administrativne poslove od osam i bar jedno vozilo za svaku kategoriju nisu jedini uslovi za siguran rad. Auto-škole moraju do kraja godine da imaju licencirane instruktore, predavače i ispitivače. Agenciji za bezbednost saobraćaja samo u prvih deset dana oktobra prijavilo se 250 instruktora, 50 više nego što im se prijavljivalo mesečno.

"Kroz taj filter bi trebalo da se dođe do znatno unapređenog sistema osposobljavanja vozača, kroz stalnu edukaciju kadrova, da sutra budemo u situaciji da pratimo njihov rad, da roditelji, kada svoju decu upisuju u škole, vide i biraju najbolju školu, najboljeg instruktora, najboljeg predavača", navodi Srećko Bogićević iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

I u MUP-u i u auto-školama su saglasni u jednom - većina gradskih uprava nije izašla u susret i obezbedila im prostor namenjen za poligon, koji mora biti tačno propisanih dimenzija. Da bi se problem prevazišao, MUP predlaže da auto-školama bude omogućeno da obuku u narednih godinu dana izvode na prostoru na kojem su to i dosad radile.
(B92, foto rts.rs)

Нема коментара:

Постави коментар