MENI

ZELENA KARTA - prijave od 1. oktobra do 2. novembra 2013.

Američka ambasada je na svom Twitter profilu objavila da 1. oktobra od 18 časova počinje prijavljivanje za lutrijski program "Zelena karta".



Svi koji žele da učestvuju u programu lutrije, moraju da se registruju na sajtu dvlottery.state.gov, koji će biti aktivan od 1. oktobra do 2. novembra 2013. godine.

Registracija je u ovom periodu besplatna.

Za prijavljivanje na ovaj lutrijski program potrebno je da imate 18 godina, završenu četvorogodišnju srednju školu. Ukoliko nemate redovno završenih 12 godina školovanja, možete se prijaviti po osnovu radnog iskustva – ukoliko imate dve godina iskustva u poslednjih pet godina na poslovima koji zahtevaju dve godine obuke.

Iskustvo


Rozbeh Mazari je jedan od srećnih. Iranski novinar došao je u Sjedinjene Države 1999. godine, pošto je dobio zelenu kartu na lutriji.

    “Bio sam u vojsci u to vrijeme. Dobio sam poruku od sestre ‘Rozbeh pozovi me odmah’. Pozvao sam sestru, koja mi je prenijela vesti i bio sam presrećan. Kada sam stigao kući i dobio dokumenta da mogu da napustim zemlju slavio sam sedam dana”.

Rok za prijave je od 2. oktobra do 3. novembra. Svake godine lutriju igra oko 8 miliona ljudi, a nasumičnim izvlačenjem se dodjeli samo 55 hiljada imigrantskih viza.

Naim Karimi je rođen u Iranu i podnosi prijavu za zelenu kartu već treći put. Nekoliko sati pred početak ovogodišnjeg prijavljivanja za lutriju, Karimi je iz Kanade preko „Skajpa” za Glas Amerike ispričao kako se osjeća.

    “Osjećam da imam sreće. Imao sam nekoliko srećnih mjeseci. Diplomirao sam na fakultetu, oženio sam se, dobio sam posao. Sad razmišljam, možda sreća dolazi u paketu od 4, a ne 3″.

Prijave za lutriju za zelenu kartu od ove godine mogu da se podnesu samo preko interneta, a rezultati se, takođe preko interneta, objavljuju u maju. Keren King je portparolka odjeljenja za vize u američkoj administraciji.

    “Pokušali smo da uspostavimo sistem preko kojeg bi podnosioci zahtjeva mogli sve sami da urade tako da ne moraju da plaćaju posrednicima. Oni mogu sami da pristupe informacijama i da vide svoj status. Takođe, moraju da budu proaktivni i da proveravaju vebsajt da vide da li su izvučeni”.

Lutrija podstiče imigraciju iz zemalja koje istorijski imaju nisku stopu doseljavanja u Sjedinjene Države. Zbog toga, građani Brazila i Bangladeša više ne mogu da se kvalifikuju za lutriju. Ipak, za milione ljudi iz drugih zemalja, ovo je šansa za početak novog života.

    “Trebalo mi je dosta vremena. Trebalo mi je pet godina da shvatim ‘sada je vrijeme da ostavim sve, da napravim plan i da razmislim gdje vidim sebe u narednih pet i deset godina‘. Sada, poslije 12 godina drago mi je da sam dobio zelenu kartu. To je značajno promjenilo moj život”, priča dobitnik zelene karte Rozbeh Mazari.
(Glas Amerike)

Нема коментара:

Постави коментар