MENI

Za Božji blagoslov: Kako da napravite najbolju badnjačku pogačku i šta da stavite u nju?

Badnje veče predstavlja jedan od najradosnijih praznika u hrišćanstvu, kada se iščekuje rođenje Isusa Hrista. Tada se u kuću unosi badnjak, koji simbolizuje zdravlje, radost i izobilje. Jedno od važnih jela koje treba da se nađu na trpezi tu noć je i posna badnjačka večera.



Svaki deo ove praznične posne trpeze ima svoju simboliku. Badnjačka pogača simboliše samog Gospoda Isusa Hrista ("Ja sam hleb živ, koji siđe sa neba; koji jede od ovog hleba, živeće va vijek; i hleb koji ću ja dati za život svijeta“ - Jovan 6,51). Riba, kao i hleb, simboliše Gospoda Isusa Hrista

Napravite najbolju posnu badnjačku pogaču, u kojoj se ubacuje u nekim krajevima novčić.


YouTube printscreen

Potrebno je


* 1 kg brašna
* oko 500 ml mlake vode
* 1 kašika soli
* 1 kesica praška za pecivo

Ukrasi: 

150 g brašna
3 kašike soli
po potrebi mlake vode

Umesiti testo, mesiti ga oko 5 minuta i po potrebi dodati malo brašna. Naravno u testo se obavezno ubaci novčić. Ostaviti ga 15 minuta i za to vreme zagrejati rernu na 250 C.

Staviti ga, zatim, u nauljenu tepsiju i rukama oblikovati pogaču, peći 40-45 minuta.

Ukrase za pogaču napraviti od čvrstog testa napravljenog od brašna, soli i vode. To testo tanko razvaljati oklagijom i praviti ukrase. Uobičajeni ukrasi su pletenice, lišće, golubovi, ruže, pšenično klasje, a na sredini je uvek utisnut pečat "slovo" ИС ХР НИ КА koja znače Isus Hristos Pobeditelj.

1 коментар:

  1. Pozdrav svima, molim vas pročitajte ovo. Bilo je vremena kad sam sanjao ružne snove, nisam mogao znati što učiniti i osjećam da me noću uvijek uznemirava demon, stvarno sam bio zabrinut i frustriran, ne znam što da radim , rekao sam svojoj obitelji, a oni su rekli da bih trebao obavljati svoje svakodnevne aktivnosti i demon i ružni snovi se neće ponoviti, ali to se neprestano događa, ali jednog dana prijatelj me je predstavio liječniku i kotačiću demona koji se zove Dr osazee, rekao sam mu o snovima, on je izvršio sve svoje začaravanje i rekao da trebam ići kući, otišao sam kući i do danas se to više ne događa, presretan sam trenutno, život mi se promijenio, ne naplaćuje previše, možeš doći njega na e-mail: doctorosazeetemple@gmail.com i na watsapp: +1 (301) 747-3442. molim vas, ovo je stvarno, nemojte to izbjegavati ako imate sve te loše stvari.

    ОдговориИзбриши