MENI

Pet načina za zaradite novac na YouTube-u

Zašto ne biste počeli da zaradjujete i na ovaj način?! A da biste postali, recimo, YouTube bloger, potrebno je da imate određene talente uz pomoć kojih ćete privući publiku. Šta god da radite – glumite, pevate, imitirate, kuvate, igrate igre, testirate tehniku ili držite fitnes časove, važno je da to radite na „televizičan” način, tj. morate da držite pažnju publike. Na tremu zaboravite.

geralt / Pixabay

Vaši budući fanovi će od vas očekivati konstantno zanimljive priloge, koji treba da budu odlično upakovatni. Za kvalitetan video, moraćete da savladate ne samo osnove već i napredne tehnike snimanja i montaže. Srećom, ne morate da upisujete fakultet; sve što vam je potrebno možete naučiti na specijalizovanim kursevima za video-montažu, posprodukciju i video-animacije.

Nakon što otvorite kanal i postavite prvi video uz pravu promociju na Facebooku, Twitteru, Instagramu i Snapchatu, publika će početi da vas prati. Kada skupite dovoljan broj pregleda videa, ali i pratilaca vašeg kanala, spremni ste da počnete da zarađujete! Postoji više načina da unovčite svoju popularnost:

1. Monetizacija

Svoj kanal možete prijaviti za monetizaciju sadržaja, čime počinjete da zarađujete od reklama koje YouTube postavlja dok neko gleda vaše klipove. Što više pregleda imate, više ćete zarađivati. Ovde treba napomenuti i da zaradu delite sa YouTubeom tako da vama ide 55% dobiti.

Da biste zarađivali od videa koji postavljate na YouTubeu, vaš video mora u potpunosti da bude originalno delo. To znači da ne možete da stavite insert iz filma ili spota, jer to nije vaše autorsko delo. YouTube je veoma strog po ovom pitanju i može da se desi da dobijete opomenu, čak i u slučaju da se muzika čuje sa TV ekrana u snimku!

2. Promocija brendova na kanalu

Marketinške agencije i brojne kompanije su uvek u potrazi za inovativnim načinima promocije. YouTube je veoma dinamično tržište i svako ko ima gledan kanal može da računa na saradnju sa brendovima. Zarada zavisi od toga koliko je vaš imidž u skaldu sa brendom koji bi trebalo da zastupate, kao i koja publika vas prati.

Od vas bi se očekivalo da promovišete brend u svojim video-klipovima, da on bude prisutan u kadru i da pričate pozitivno o njemu. Ako je odeća – da je nosite; ako je piće – da ga pijete. Veština product placementa je da to ne „bode oči” gledaocima i da ne utiče na kvalitet materijala koji kreirate. I ovde je od ključne važnosti montaža, kako biste vešto spojili brend koji promovišete sa pričom koju želite da ispričate.

3. Promocija brendova van kanala


Pored promocije brendova na sopstvenom YouTube kanalu, odličnu zaradu predstavlja aktivno učešće u promotivnim akcijama brenda. To može biti snimanje reklamnih TV i radio spotova, slikanje za bilborde, gostovanja u prodavnicama, turneje po gradovima gde biste promovisali brend. Na ovaj način ćete povećati svoju popularnost, ali i privući druge sponzore, koji će poželeti da sarađuju sa vama. Da biste došli do ovog nivoa, neophodno je da dokažete svima da umete da pravite video-klipove koji privlače publiku. Za ovako kvalitetan video, neophodno je da savladate kurs video-produkcije, principe programa za montažu u okviru Adobe Premiere kursa, ali i metode završne obrade slike na kursu postprodukcije.

4. Merchandising

Ukoliko kreirate svoj brend, otvara vam se još jedan vid zarade – prodaja proizvoda sa vašim brendom. To mogu da budu majice sa vašim popularnim frazama ili slikama. Ono što će vas razlikovati od ostalih jeste vrhunski dizajn kojim ćete u potpunosti iskazati svoju kreativnost. Svaki amaterski potez publika će žestoko sankcionisati, pa svakako preporučujemo da unapredite svoje veštine u oblasti štampe i grafičkog dizajna.

5. Crowdfunding

Jedan od interesantnijih načina finansiranja je da od fanova zatražite određeni iznos kako biste mogli da sprovedete neku ideju u delo. Zauzvrat možete ponuditi da zajedno snimate video, da provedu vreme sa vama ili da dobiju posebno dizajniranu majicu. Postoji više sajtova putem kojih možete da sprovedete ovu ideju u delo, a kod nas je najpopularniji Patreon.

Poznavanje novih medija i načina korišćenja alata za kreiranje multimedije je ključno ukoliko želite da se dokažete na YouTubeu. Ipak, samoukost vas neće daleko odvesti, jer je upravo profesionalni pristup ono što će vas izdvojiti od brojne konkurencije.

B92

Нема коментара:

Постави коментар