MENI

Subvencije države za novu stolariju, koliko to košta

Država je najavilasubvenciju za promenu stolarije, građanima bi to trebalo da prepolovi troškove kada je reč o tom velikom poslu. Dodatna ušteda desiće se dugoročno, kroz manje račune za struju, a ne treba zanemariti i očuvanje životne sredine. 

Image by Pexels from Pixabay 

Cene se razlikuju od firme do firme, ali i mnogih drugih kriterijuma – materijala, dimenzija, vrste zatvaranja. Najjeftiniji su PVC prozori, gde za običan prozor sa dvostrukim staklima u proseku treba nekih 130 evra, ili od 85 do 160 evra po kvadratnom metru.

Cena prozora sa drvenim okvirom koji mogu biti od PVC prozora skuplji i do 40 odsto je nekih 100 do 180 evra. Najskuplji su kombinovani prozori drveno-aluminijumski, koji su često i duplo skuplji od običnih PVC prozora. U te cene treba uračunati i ugradnju, a montaža se naplaćuje između pet i 10 evra po kvadratu.

Kao ohrabrenje, ipak, može da bude i podatak da se zamenom stolarije može uštedeti i do 40 posto utrošene elektrilne energije, a time i značajno smanjiti računi.


Sprema se konkurs

Sredinom juna opštine po Srbiji raspisaće javni poziv za sve građane koji žele da zamene stolariju na svojim kućama ili stanovima i za to dobiju subvenciju države.

Država sa opštinom plaća 50 odsto troškova, a 50 odsto plaća domaćinstvo. Kako su zvaničnici najavili, prvi ugovori mogu se očekivati krajem jula i početkom avgusta.


Počelo je raspitivanje

Nova.rs kontaktirala je i kompaniju Megaplast koja se bavi ugradnjom PVC stolarije. Kažu da je, kada je objavljena prva informacija o tome da će država subvencionisati ugradnju stolarije, bilo poziva građana koji su se zanimali i raspitivali. Ipak, iz ove firme nismu mogli ništa konkretno da im odgovore, pošto konkretnih infrmacija još nema.

„Čim budemo dobili neki papir, znaćemo i kako to treba da izgleda u praksi. Još uvek ne znamo šta da kažemo i odgovorimo ljudima“, navode u ovoj firmi.

Dodaju da je klijente zanimalo da li bi mogli naknadno da refundiraju troškove, ukoliko sa ugradnjom stolarije počnu pre zvanične procedure za dodelu subvencija? Ni na to nema odgovora.

1 коментар:

  1. Ja sam zamenuo staru stolariju na kući koja ima gr. dozvolu.kuća je rađena 1975 g0d. STOLARIJA NOVA JE OD pvc MATERIJALA I KOŠTALA ME JE 1800e. TAKOĐE SAM URADIO I TERMOIZOLACIJU KUĆE PRIJE 2 MESECA.iSTA ME KOŠTALA 2500e.rAČUNE SVE IMAM. dALI I JA MOGU NAPLATITI 1/2 TROŠKOVA OD DRŽAVE INTERESUJE ME...

    ОдговориИзбриши