MENI

Nikada nećete pogoditi u čemu je tajna brzog bogaćenja!

Kris Dikson, partner u "Venture capital fondu" koji investira u startup-ove i suosnivač kompanije "Hunch" koju je pre par godina prodao eBay-u za 80 miliona dolara, ima teoriju prema kojoj su najbolje startup ideje one koje isprva deluju loše.

Možda dobra ideja koja jednako dobro zvuči izgleda kao bolja opcija, ali tu je varka. Velike kompanije već rade na ovakvim idejama i u njih ulažu ogroman kapital i radnu snagu. Recimo, bolja baterija za pametne telefone je dobra ideja koja tako i zvuči, ali Epl i Samsung već rade na njoj.

"Preduzetnici i startup kompanije posluju sa takozvanim ostacima, odnosno sa idejama koje velike kompanije odbiju", tvrdi Dikson, podsećajući da kada je Gugl  nastao, tadašnja velika kompanija Jahu (Yahoo) je na internet pretraživač gledala kao na servis koji korisnika samo odvlači od njihovog sajta.


Skorašnji primer je Airbnb. Odlična ideja koja je delovala loše jer su svi mislili da je couch-surfing neobičan način putovanja koji se samo hipsterima dopada.

Dikson je primetio četiri karakteristike dobre ideje koja naizgled deluje loše:

1. Moćni ljudi ih odbacuju 'kao igračke'
Kompanija za slanje telegrafa Western Union je 1876. godine odbila da kupi tehnologiju za telefoniranje, iako joj je bila ponuđena, jer su smatrali da telefoni nisu jednako pogodni za poslovnu komunikaciju kao telegram.

2. Ideje koje se zasnivaju na pružanju jedne usluge koju u sklopu svojih usluga već pruža neka velika kompanija
Novine New York Times nisu videle kao dobru ideju da male oglase koji se objavljuju u novinama, objave online, dok je sajt Craigslist tu ideju sproveo u delo i bio u pravu. Danas ova kompanija vredi 2 milijarde dolara i smatra se jednom od najuspešnijih starup-ova svih vremena.

3. Ideja više liči na hobi nego na poslovni poduhvat
Kompanija Apple je upravo tako počela, u garaži je ručno napravljen personalni računar.

4. Ideje koje idu uz dlaku društvenim navikama
Nekada su slike, postavljane na sajtovima za njiihovo skladištenje, u startu bile privatne, dok Flickr nije napravio preokret i postavio ih da po default-u budu javne. Danas je to jedan od popularnijih sajtova za skladištenje slika.
"Do najboljih ‘loših’ ideja se dolazi putem ličnog iskustva, potpuno zaobilazeći trendove koji vladaju u industriji.", Diksonov je zaključak i savet za kraj.
Autor: bizlife.rs

Нема коментара:

Постави коментар