Mnogim potrošačima izostaje novčana nadoknada ili zamena robe koja se ošteti neposredno nakon kupovine. Ako ste ikada bili u situaciji da vam prodavac krši potrošačka prava, pročitajte koje su njegove obaveze, da sledeći put ne biste bili nasamareni.
Photo credit: Alvimann from morguefile.com
Asocijacija potrošača Srbije izdala je saopštenje o tome koje su obaveze prodavca, a odnose se na reklamaciju robe:
- Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija. Takođe je dužan da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija i to svakog dana u toku radnog vremena.
- Obavezno za trgovce je da evidenciju čuvaju najmanje dve godine od dana podnošenja.
Kada podnesete reklamaciju dužnost prodavca je da vam o tome izda pisanu potvrdu ili da vam elektronskim putem potvrdi njen prijem. U ovoj potvrdi obavezno treba da stoji i broj pod kojim je vaša reklamacija zavedena u evidenciji.
- Zakon navodi da se evidencija o primljenim reklamacijama vodi u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku. Pored podataka o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, u evidenciju prodavac obavezno unosi podatke o robi, opis nesaobraznosti i zahtev potrošača koji je naveden u reklamaciji.
- Ono što je najvažnije je što će trgovac morati da evidentira i precizne podatke o svom odgovoru na vašu reklamaciju. To podrazumeva: datum izdavanja potvrde o prijemu, odluci o odgovoru potrošaču, datumu kada je dostavljena, ugovorenom primerenom roku za rešavanje, načinu rešavanja reklamacije, kao i informacije o eventualnom produžavanju roka za rešavanje reklamacije.
Ono što prodavac nikako ne sme je da od vas traži jedinstveni matični broj ili broj lične karte. Ukoliko se to ipak dogodi uvek se pozovite na Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.
Izvor: dnevno.rs
Нема коментара:
Постави коментар