Fondry / Pixabay |
Karoši sve više zahvata mlade zaposlene oba pola u toj zemlji.
Potražnja za radnom snagom najviša je od 1991. što bi premijeru Japana trebalo da pomogne da uključi što više ljudi na tržište rada i time neutrališe posledice starenja populacije. No, zbog labave primene zakona o radu neke kompanije previše iskorišćavaju svoje radnike, što nekad završi tragičnim posledicama.
U protekloj fiskalnoj godini zabeležen je rekordan broj zahteva za odštetom zbog fenomena 'karoši', njih 1.456, objavilo je japansko ministarstvo rada, najčešće u okviru sektora u kojima hronično fali radnika, poput zdravstva, javnih službi, špedicije i građevine.
Glavni sekretar nacionalnog veća za žrtve karošija Hiroshi Kavahito smatra kako je stvarna brojka verovatno deset puta veća, ali vlasti nerado priznaju te incidente.
U Japanu ne postoji zakonsko ograničenje broja radnih sati, a mistarstva rada prepoznaje dve vrste karošija - smrti kao posledice kardiovaskularnih bolesti povezanih sa preteranim radom, kao i samoubistava zbog poslovnog stresa.
Samoubistva uzrokovana poslom porasla su 45 odsto među mladima do 29 godina, kao i oko 39 odsto među ženama, pokazale su statistike ministarstva rada.
Problem se pogoršava podelom japanske radne snage na dve odvojene kategorije - stalno zaposlene i one s ugovorima na određeno vreme što su najčešće žene i mladi.
Advokati i aktivisti upozoravaju kako poslodavci namame pa prevare radnike, oglašavajući posao s punim radnim vremenom i razumnim brojem radnih sati, da bi kasnije kandidatima ponudili ugovor s dužom satnicom, često s neplaćenim noćnim smenama i vikendima.
Mladi zaposleni na to često pristaju na to zbog nedostatka iskustva, dok žene to čine jer se pokušavaju da se vrate na tržište rada nakon trudnoće, pa misle da će teško dobiti priliku negde drugde, smatraju aktivisti.
Takve zloupotrebe u zadnjih deset godina postale su toliko česte da su mediji neke kompanije stavili na crne liste.
Izvor: Tportal
Нема коментара:
Постави коментар