Pixabay |
Sadržaj, koji je uglavnom basplatan, angažuje veliki broj korisnika svakoga dana. Osim tolikog broja sopstvenih korisnika, Facebook poseduje i popularne sajtove Messenger, Instagram i Whatsapp. To znači da je Facebook u mogućnosti da na dnevnom nivou sakuplja ogroman broj podataka o svojim korisnicima.
Ti podaci se, potom, stavljaju na raspolaganje oglašivačima. Kako bi se povećale šanse za interakciju korisnika i oglašivača podaci o korisnicima se, potom, razvrstavaju u kategorije koje izgledaju ovako:
Printscreen / Facebook |
Oglašivači prave pretpostvake na osnovu rekacija korisnika na naloge drugih korisnika i na reklame. One se zasnivaju i na stranicama koje su oni lajkovali, statusima, lajkovima i intarakcijama prijatelja, detaljima o poslu, porodici, vezama...
I sve to što Facebook radi je potuno legalno, pošto su to informacije koje korisnici svojevoljno daju koristeći tu društvenu mrežu.
Korisnik može, u svakom trenutku, da proveri šta od reklama prati (tzv. Your ad preferences, klikom na Your Information > Your Categories) i da obriše grupe koje želi. To neće uticati na količinu reklama, ali će se one nešto ređe prikazivati.
Izvor: indy100.com
Нема коментара:
Постави коментар