MENI

NBS upozorava na prevare na internetu: O čemu treba voditi računa pri korišćenju platnih kartica

Narodna banka Srbije objavila je savete za bezbedno korišćenje finansijskih proizvoda i usluga na internetu i upozorila korisnike o čemu treba da vode računa pri korišćenju platnih kartica.

Foto: Pixabay

Iz NBS ističu da je potrebno voditi računa gde i kome ostavljate lične i poverljive podatke i da zadržite dozu sumnje prema primamljivim ponudama, jer, kako navode, ako izgledaju previše dobro da bi bile istinite, verovatno su lažne.

„Promocije, pogodnosti i sl. kod transakcija platnim karticama ne organizuju se na Fejsbuku i drugim društvenim mrežama, već pogodnosti obezbeđuju banke ili poznati trgovci u saradnji s bankama i takve informacije korisnicima platnih kartica banka dostavlja putem kanala komunikacije koji su korisnici ugovorili s bankama“, navodi NBS.

Takođe, upozoravaju da se kupovina uvek obavlja preko zvaničnog sajta prodavnice i da se proveri validnost internet stranice, te da ako niste sigurni u ispravnost sajta, ne ostavljate čak ni broj telefona kao kontakt za dostavu, jer može biti zloupotrebljen.

Iz NBS ističu da prilikom kupovine preko interneta nikada ne unosite PIN i da zahtev za unos PIN-a direktno ukazuje na mogućnost zloupotrebe podataka. Takođe, navode i da korisnici ne šalju foto-kopiju kartice (ili drugog dokumenta) mejlom, u inboks stranice na društvenim mrežama ili slično.

Prema uputstvima NBS potrebno je uvek obratiti pažnju na pojavu lažnih imejlova, stranica ili anketa na društvenim mrežama ili putem mobilnih telefona gde se korisnicima nudi nagrada u različitim iznosima, a od njih se zahtevaju podaci Dine ili neke druge platne kartice s ciljem da se ti podaci kasnije zloupotrebe.

„Takođe, od građana se traži da dostave četiri poslednja broja platne kartice, podatke s korisničkog naloga elektronskog ili mobilnog bankarstva, uključujući i šifru, kao i da proslede poruke koje sadrže aktivacione kodove za pristup elektronskom bankarstvu i slično. U ovim imejlovima neretko se zloupotrebljavaju i naziv i grb Narodne banke Srbije“, navode iz NBS i ističu da banke takve podatke nikada neće tražiti od njih putem društvenih mreža, imejlova ili anketa, a posebno neće za takve informacije nuditi novčanu nagradu.

Ukoliko posumnjate na neku prevaru na mreži ili u slučaju da ste već na ovaj način oštećeni, neophodno je da se, bez odlaganja, javite svojoj banci i blokirate dalje korišćenje kartice ili aplikacije elektronskog odnosno mobilnog bankarstva.

„Nakon što ste obavestili banku o zloupotrebi, dalji rizik izvršenja transakcija prelazi na banku koja vam je izdala platni instrument“, navode iz NBS.

Нема коментара:

Постави коментар