Evropska komisija usvojila je paket mera s ciljem smanjenja emisije gasova, prema kojima će se od 2035. proizvoditi samo vozila sa nultom emisijom gasova. Automobili na benzin i dizel odlaze u istoriju, ali ostaju pitanja šta je sa onima koji se proizvedu do tog momenta i kako će ova odluka uticati na tražišta autobila i nafte. O tome je u emisiji “Probudi se” govorio Mladen Alvirović, urednik i voditelj emisije “Sat”.
Foto: Printscreen NOVA S |
Komentarišući odluku Evropske komisije, Alvirović je kazao da je reč o istorijskom trenutku, jer je Evropska unija prvi put zaista napravila krupan korak kako bi zakonski regusala ovu oblast.
“To je nešto što je najava velikih promena. Međutim, mislim da te promene neće biti tako dramatične kako se očekuje. Da bi ove mere stupile na snagu potrebno je da prođe još nekoliko rasprava u Evropskom parlamentu i da svaka država članica usvoji sopstvene propise koji to regulišu. A za to će biti potrebno između dve ili tri godine najmanje i to pod uslovom da sve ide po planu. Ovo nije gotova stvar, ovo je tek početak nečega što će se desiti”, naglašava Alvirović.
Komentarišući to što su se vodeće dve države EU, Francuska i Nemačka pobunile zbog pomenute odluke, Alvirović je rekao da nisu te dve zemlje jedine kojima smeta ono što je usvojila Evropska komisija.
“Kako ćemo mi reći milionima ljudi koji rade auto industriji da od sutra više nemaju posao. Nije realno da se to dogodi, pogotovo ne u Evropi, koja ipak ima jake igrače kad je u pitanju auto industrija. Niko nije do sada imao hrabrosti u EU da iznese takav stav. Ovo sada je paket mera koji je predložen, a da li će biti usvojen, to ćemo tek da vidimo. Realno je očekivati da će se raditi na tom paketu mera i da mi 2035. godinu vidimo i dalje kao ciljnu godinu kad oni žele da postignu ovo što su naumili. Ali neće to biti striktan cilj, jer će sigurno postojati određeni prelazni period”, istakao je gost jutarnjeg programa televizije Nova S.
Autor: TV Nova S
Нема коментара:
Постави коментар