MENI

Kompanija Meta pokreće pretplatu za INSTAGRAM i FEJSBUK bez reklama

Američka kompanija Meta pokreće pretplatu za Instagram i Fejsbuk bez reklama koja će biti dostupna u većini zemalja Evrope.

Foto: Pixabay

Korisnicima će ovo iskustvo biti omogućeno ukoliko plate 9,99 evra, dok ta usluga neće biti u ponudi u Velikoj Britaniji.

Meta je u januaru kažnjena sa 390 miliona evra zbog kršenja pravila Evropske unije (EU) o podacima u vezi sa reklamama.

Regulator je tada rekao da kompanija ne može da „iznudi pristanak“, naglasivši da potrošači moraju da prihvate kako će se njihovi podaci koristiti ili da napuste platforme.

Ovaj pretplatnički paket biće dostupan od novembra, ali samo za korisnike u EU, Evropskom ekonomskom prostoru i Švajcarskoj.

U početku će biti na raspolaganju jedino korisnicima starijim od 18 godina, dok kompanija istražuje kako može da prikazuje oglase mladim ljudima u EU bez kršenja pravila.

Iz Mete su izjavili da je njihova nova pretplata uvedena kako bi se rešili problemi nastali sa EU, a ne da bi zaradili na tome.

„Verujemo u internet podržan reklamama, koji ljudima daje pristup personalizovanim proizvodima i uslugama bez obzira na njihov ekonomski status“, navodi se u blogu kompanije.

„Opcija da ljudi kupuju pretplatu bez oglasa balansira zahteve evropskih regulatora, dok korisnicima daje mogućnost izbora i omogućava Meti da nastavi da pruža usluge svim ljudima u EU, Evropskom ekonomskom prostoru i Švajcarskoj.

„Poštujemo duh i svrhu ovih evropskih propisa koji se razvijaju i posvećeni smo njihovom poštovanju.“

Korisnici će imati izbor ili da nastave da koriste platforme besplatno, i da se njihovi podaci prikupljaju, ili da plate i potpuno se otarase ciljanih reklama tako što će ih ukloniti.

Međutim, naposletku bi mogli da plate više od početne mesečne naknade.

Usluga će koštati dodatnih tri evra mesečno ako se uplaćuje za mobilne operativne sisteme iOS ili Android, kako bi se uračunale dodatne naknade koje uzimaju ove platforme.

Dodatna naknada se može izbeći plaćanjem platforme preko Fejsbuk i Instagram sajta, a ne putem mobilnih aplikacija.

Kosnici od marta 2024. moraju da izdvajaju više novca za svaki dodatni nalog koji imaju na platformama, kao i za posedovanje poslovnog i ličnog naloga.

Nova opcija je najavljena pošto je društvena mreža Iks Elona Maska, ranije Tviter, predstavila Premijum+ servis bez oglasa po ceni od više od 18 evra.

Postoji i mnogo jeftiniji pretplatnički paket na Iksu, koji će i dalje sadrži reklame, ali će ljudima dati mogućnost da uređuju objave, kao i standardni premijum nivo koji ljudima pruža opciju da zadrže plavu kvačicu među ostalim pogodnostima.

TikTok takođe testira mesečnu pretplatu za uklanjanje reklama, po ceni od nešto manje od pet evra, ali još nema naznaka da će tako nešto biti uvedeno širom sveta.

  • BBC News na srpskom

Нема коментара:

Постави коментар