MENI

Kompletna procedura za legalizaciju, prijave kreću 8. decembra

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević istakla je da novi Zakon o legalizaciji predstavlja "civilizacijski iskorak" i veliki pomak za državu.

Pixabay

"Za naše građane to je neposredan benefit. Dajemo mogućnost da u brzom, efikasnom, digitalizovanom postupku ostvare pravo svojine. Za građane je benefit pravna sigurnost, ali i za državu, za privredu. Zakon je jako veliki pomak za Republiku", rekla je ministarka.

Prijave kreću 8. decembra

Prijave za legalizaciju počinju 8. decembra, a za podnošenje su građanima potrebna samo dva dokumenta:

Osnov sticanja nepokretnosti (kupoprodajni ugovor, ostavinsko rešenje i slično).

Važeća lična karta

Digitalizacija i širenje mreže prijavljivanja

Građani koji su registrovani kao "e-građani" mogu sami da podnesu prijavu i prilože dokumenta u elektronskom obliku.

Za oko dva miliona građana koji to nisu, omogućena su dva mesta za podnošenje dokumenata:

Opštine i gradovi.

Pošte - U ovom trenutku prijavljivanje će biti omogućeno u 547 pošta, a direktor Pošte obećao je da će do kraja godine ta mreža biti proširena za još 150 mesta.

"Ako niste e-građanin, odlazite u svoju opštinu, odlazite u poštu. Nosite važeću ličnu kartu i osnov sticanja na toj nepokretnosti. Službenik pošte će vaš papir koji donesete pretvoriti u elektronski dokument i pridružiti ga prijavi", objasnila je ministarka Sofronijević u izjavi za domaće medije.


Pojednostavljen i brz postupak

Ministarstvo je digitalnu platformu već distribuiralo svim opštinama i gradovima, uz precizna uputstva od 60 strana. Prvi korak na lokalnim samoupravama je da sačine digitalne "zoning planove" i odrede zone za visinu doprinosa.

Svi digitalni zoning planovi biće dostupni 8. decembra.

"Građani kada 8. decembra dođu u svoju opštinu ili poštu, imaće jedan monitor. Pokazaće prstom svoju nepokretnost, identifikovati je i nastaviti sa prijavljivanjem. Ceo postupak je zamišljen da se obavi na jednom mestu, jednim dolaskom. Sva dalja komunikacija je svedena na minimum, agencija će proveriti podatke, ukrstiti ih iz baze, a građanin na kraju dobija samo obaveštenje da je upisano pravo svojine na tom objektu. Trudili smo se da postupak bude jednostavan i da ne opterećuje" zaključila je ministarka.

Нема коментара:

Постави коментар