Na svojoj godišnjoj konferenciji, Facebook je promenio svoj naziv u Meta. Ova društvena mreža kreće u velike promene, kreirajući veliki metaverzum, a ovo je samo prvi korak, najavljeno je danas.
Ova odluka označava velike promene kroz koje prolazi najveća društvena mreža na svetu, posebno misleći na plan širenja poslovnog portfolija. Novi naziv Meta, označava Metaverse (Metaverzum) koji je najavljen početkom oktobra, i koji predstavlja virtuelni online svet na kojem se ljudi mogu sresti, igrati i raditi virtuelno, često sa, ali i bez VR naočara.
Prvi čovek kompanije Facebook, tj. Meta, Mark Cukerberg izjavio je na online konferenciji da će ovaj korak označiti tranziciju ka vitruelnom 3D svetu koji je ova kompanija zamislila za budućnost. Ovo je bilo neophodno izvesti jer je sada Facebook brend čvrsto vezan za jedan proizvod i prosto je nemoguće da predstavlja nešto drugo danas, a kamoli u budućnosti.
Cukerberg je dodao i da se nada da će ih vremenom ljudi percipirati kao kompaniju koja je osmislila metaverzum, i da je promena naziva neophodna zarad daljeg rada i identiteta koji se pravi ka budućnosti. "Upravo smo najavili da pravimo fundamentalne promene u kompaniji. Sada gledamo i izveštavamo o našem poslovanju sa dva različita segmenta, od kojih je jedan za našu porodicu aplikacija, a drugi za buduće platforme", dodao je Cukerberg.
"Kao deo novih promena, vreme je da usvojimo novi brend kompanije koji će obuhvatiti sve što radimo i prikazati sve šta mi predstavljamo i šta se nadamo da napravimo. Sa ponosom najavljujem da se od danas naša kompanija zove Meta", rekao je Mark Cukerberg.
Interesantno je da je Facebook odabrao sličan put kao i Google 2015. godina kada je ova kompanija promenila naziv u Alphabet, ali su nazivi svih servisa ostali nepromenjeni. Ovo isto važi i za Facebook, kod kojeg će glavni servisi i dalje nositi dobro poznata imena.
"Poslednjih decenija tehnologija je ljudima dala mogućnost da se povežu i da iskažu sebe što prirodnije. Kada smo započeli Fejsbuk kompaniju, većinom smo pisali na sajtovima. Kada su ljudi nabavili telefone sa kamerama, internet je postao više vizuelan i mobilan. Kako se konekcije ubrzavaju, video postaje još bolji način za deljenje iskustava, a onda je tu i proširena ili virtuelna realnost", objasnio je Mark.
Umesto da samo posmatrate sadržaje, vi ćete biti usred zbivanja, a nećete ni napustiti svoju kuću, to je metaverzum!
U metaverzumu, moći ćete da radite gotovo sve što vam padne na pamet - da se družite sa prijateljima i porodicom, radite, učite, zabavljate se, kupujete ili kreirate - ali i da stvarate nove doživljaje koji se ne uklapaju u ono o čemu razmišljamo kad smo za računarima ili na telefonima.
"Vrlo brzo moći ćete da se odmah teleportujete kao hologram kako biste bili u kancelariji bez putovanja na posao, na koncertu sa prijateljima ili u dnevnoj sobi svojih roditelja da biste se družili", navodi Cukerberg i smatra da će metaverzum otvoriti više mogućnosti bez obzira na to gde živimo. "Moći ćete da potrošite više vremena na ono što vam je važno, skratite vreme u saobraćaju i smanjite zagađene vazduha na taj način".
Cukerberg je odlučio da samo ove godine u metaverzum uloži najmanje 10 milijardi dolara i da ubrza razvoj novog modela koji povezuje živi i imaginarni svet. Prema obrazloženju Cukerberga - vreme je za novu eru i to je praktično sve što je rekao novo o metaverzumu, za koji još uvek nemamo sve detalje i metaverzum kao takav je i dalje u nekakvoj izmaglici i pod velom tajni.
Ipak, Cukerberg je za The Verge rekao da o promeni imena i brenda razmišlja još od 2012. i 2014. godine, kada su pripojili Instagram i WhatsApp aplikacije, a da su razmišljanja o tome intenzivirana nakon kupovine Oculus biznisa.
“Mislim da je zbunjujuće da se dve kompanije - matična i društvena mreža - zovu isto i da će promena imena pomoći ljudima da se povežu sa META kompanijom kao što to čine sa Facebook društvenom mrežom. Facebook je oduvek bila matična kompanija Facebook mreže, ali sad se ta dva entiteta i drugačije zovu“, objasnio je Cukerberg.
Нема коментара:
Постави коментар